عوامل موثر بر قیمت ورق روغنی

عوامل موثر بر قیمت ورق روغنی

 

در مقاله ای از آهن یک دو سه به ورق روغنی و کاربرد آن پرداختیم.  حال برای خریداران عمده این محصول مهمترین سوال این است که چه فاکتورها و یا پارامترهایی بر نوسانات قیمت ورق روغنی تاثیرگذار هستند؟ در ادامه این مقاله همراه آهن یک دو سه باشید. 


 

تناسب بین سطح عرضه و تقاضا


در چند وقت اخیر، تولید محصول ورق روغنی بسیار کم تر از سایر روغن ها انجام می گیرد به همین دلیل قیمت این محصول به مراتب بالاتر از ورق گالوانیزه می باشد. از این رو تناسب بین سطح عرضه و تقاضا بر قیمت ورق روغنی بسیار مهم است زیرا از نظر عرضه، در ایران تولیدکننده ورق روغنی کم است.

 

بیشتر بخوانید


معاملات ورق در بورس کالا


پارامتر دیگری که بر قیمت ورق روغنی تاثیر دارد، قیمت معاملات ورق در بورس کالاست. همانطور که ورق سیاه  روز دوشنبه در بورس کالا عرضه می شود؛ ورق های روغنی نیز در همین روز به تالار بورس می آیند به همین شکل قیمت های معامله شده ورق های روغنی در بورس مبنایی برای قیمت های اعلامی این محصول در بازار هستند البته شایان ذکر است که قیمت ورق روغنی در بورس پایین تر از قیمت آن در بازار است.


نرخ دلار


نرخ دلار نیز همواره از پارامتری های بوده که بر نوسان قیمت این محصول تاثیر به سزایی گذاشته است که در سال های اخیر به سبب فشار تحریم ها علیه کشور نوسانات نرخ دلار به شدت افزایش یافته است. پارامتر دیگری که بر قیمت ورق روغنی تاثیر گذار است؛ قیمت ورق سیاه می باشد زیرا ورق روغنی از انجام فرآیند ثانویه بر روی ورق سیاه تولید می شود.

 


قیمت جهانی ورق


پارامتر دیگری که بر قیمت ورق روغنی تاثیر می گذارد، قیمت جهانی ورق می باشد و از طرفی قیمت ورق سرد صادراتی ایران نیز به نحوی بر سقف قیمتی معاملات بازار این محصول اثرگذار است. 

 

                                             


جمع بندی


در این مقاله از مجله آهن یک دو سه، به عوامل موثر در قیمت ورق روغنی پرداختیم و آنهارا بررسی کردیم. آهن یک دو سه به ارائه قیمت روزانه این محصول و سایر آهن آلات مرجع مطمئن برای تهیه انواع آهن آلات می باشد. شما می توانید به راحتی با شماره 22336060 – 021 تماس بگیرید و محصول خود را سفارش بدهید. 

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید



ثبت نظر