افزایش قیمت آهن آلات در آغاز سال جدید | آهن یک دو سه

  ﺳﻪشنبه, 16 فروردین 1401       اخبار بازار آهن
افزایش قیمت آهن آلات در آغاز سال جدید | آهن یک دو سه

 

با آغاز سال جدید 1401، قیمت آهن آلات از سمت شرکت های فروش آهن رو به افزایش هستند. گرچه افزایش قیمت آهن آلات در اوایل سالهای گذشته به مراتب در این بازار اتفاق افتاده وغیر منتظره نبوده است. اما با توجه به نداشتن پتانسیل کافی در بازار و کمتر بودن متقاضی در اوایل سال، شرایط می تواند چندان مسائد نباشد. طبق آمار چند روز گذشته، تعدادی از کارخانه ها ثبات چندانی در ارائه قیمت نداشتند و البته تعداد دیگری از کارخانه ها هنوز شروع به کار در سال جدید نکرده اند، بنابراین هنوز از سوی این کارخانه ها قیمتی اعلام نشده است. 

طبق آمار چند روز گذشته پس از تعطیلات نوروز در بازار آهن، افزایش و یا کاهش مداوم قیمت میلگرد آجدار را مشاهده کردیم و حتی برخی از کارخانه ها به کاهش ۵۰ الی ۱۵۰ تومانی این محصول اقدام کردند، اگرچه همانطور که پیش تر ذکر شد. همچنان برخی از مبادی فروش به طور رسمی آغاز به کار نکرده‌اند و قیمتی نیز اعلام نشده است.


قیمت نبشی و ناودانی نیز از این امر مستثنا نبوده و همچنان برخی شرکت‌ها از اعلام قیمت‌ها ممانعت می‌کنند اما در این میان افزایش ۱۰۰ الی ۲۵۰ تومانی این محصول روز گذشته در یک شرکت مشاهده شد و سایر مبادی نیز تمایل بیشتری به ثبات قیمت‌ها داشتند.


قیمت تیرآهن نیز دچار نوسانات متعددی بود به طوری که در بخش کیلوفروشی ثبات داشت اما قیمت تیراهن شاخه‌ای با افزایش ۳۰ الی ۴۰ هزار تومانی اعلام شد.


اما آنچه از گزارش‌ها برمی‌آید بالاترین نوسان افزایشی به پروفیل و انواع لوله‌ها اختصاص داشت به طوری که این محصولات با افزایش ۲ الی ۳ هزار تومانی اعلام قیمت شدند.


روز گذشته که ورق فولاد مبارکه در بورس کالا عرضه شد حدود ۲۰ هزار تومان به فروش رسید اما در بازار آزاد نرخ پروفیل به طور میانگین حدود ۲۷ هزار تومان است که تمهیدی برای رشد بیشتر قیمت مقاطع فولادی به شمار می‌رود.


نرخ روز ورق سیاه نیز افزایش قابل توجهی داشت که این میزان حدود هزار الی ۲ هزار تومان ثبت شد، ورق گالوانیزه هم با افزایش ۸۰۰ الی هزار تومانی اعلام قیمت شد.


پیش بینی می شود آنچه به افزایش بی‌سابقه قیمت‌ها دامن می‌زند آغاز فصل گرما است که معمولا با آغاز ساخت‌وسازها و به تبع افزایش تقاضا همراه خواهد بود و با این تصور آهن‌فروشان نیز اصرار به افزایش قیمت‌ها دارند، غافل از اینکه متقاضی به دلیل تورم بالا و عدم نقدینگی توان خرید آهن‌آلات را ندارد.


شرکت آهن یک دو سه همواره در تلاش است تا به روزترین قیمت آهن آلات را در اختیار شما قرار دهد. می توانید با مشاهده به صفحه نخست سایت از قیمت تمامی محصولات با خبر شوید و برای سفارش با شماره 22336060 – 021 تماس بگیرید. 

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید