تیرچه چیست و چرا استفاده از آن مهم است؟

همه آنچه از تیرچه باید بدانید

تیرچه چیست و چرا استفاده از آن مهم است؟

 

تیرچه چیست؟

 

تیرچه یک نوع مهم از عناصر سازه ای هستند که متخصصان ساخت و ساز و برخی از انواع مهندسان باید با آن آشنا باشند. این سازه‌ها نقش برجسته‌ای در نحوه انتقال وزن دارند و تضمین می‌کنند که فونداسیون ساختمان در زمین محکم است. با استفاده از تیرچه صنعتی می‌توانید مقاومت سقف را افزایش دهید. از لحاظ ظاهری نیز شکل تیرچه‌های صنعتی به صورت چهاروجهی و سه‌وجهی است که اجزای آن توسط لولا به یکدیگر متصل شده است. در مجموع استفاده از تکنولوژی در ساخت این نوع از تیرچه باعث شده که خطای ایجاد شده به حداقل رسیده و سرعت تولید آن نیز نسبت به تیرچه‌های سنتی بسیار بالا باشد. در این مقاله از آهن یک دو سه، بررسی خواهیم کرد که تیرچه چیست، چرا درک این سازه‌ها و رایج‌ترین انواع تیرهای مورد استفاده توسط کارگران و مهندسان ساختمانی مهم است.

مشاهده لیست قیمت تیرچه کرومیت

چرا شناخت تیرچه مهم است؟


شناخت تیرچه در ساخت و ساز و مهندسی سازه ضروری است زیرا این تیرچه ها راه اصلی برای تحمل وزن ساختمان هستند. تیرچه ها تضمین می کنند که یک مسیر بار ثابت در پایه ساختمان وجود دارد تا وزن سقف، سقف و کف ساختمان به درستی تحمل شود. متخصصان ساخت و ساز و مهندس باید نوع تیری را که مناسب ترین سازه است و نحوه نصب موثر تیرها را بدانند تا اطمینان حاصل شود که سازه ساخته شده قادر به مقاومت در برابر نیروی خود است. به عنوان مثال، اگر ساختمانی از قد بزرگتر باشد، احتمالاً باید از تیرهای سنگین تر و بزرگتر برای تحمل مؤثر بار استفاده شود. سازه‌های کوچک‌تر به تیرهای کوچک‌تری نیاز دارند، زیرا بار سبک‌تری دارند و نیازی به پشتیبانی زیادی ندارند. انتخاب نادرست نوع تیرچه می تواند باعث شود سازه به اندازه کافی پایدار نباشد تا بتواند بار خود را تحمل کند و از نظر طول عمر و ایمنی ساختمان مضر باشد.

درک پرتوها مستلزم دانش استاتیک مهندسی و فیزیک بنیادی است. این درک به متخصصان ساخت و ساز و مهندسی اجازه می دهد تا بارهایی را که بر تیر تأثیر می گذارد شناسایی کرده و اندازه، شکل و متریال صحیح تیر مورد نیاز را به طور مؤثر انتخاب کنند.

 

بیشتر بخوانید:

 

تیرچه همچنین انواع مختلفی دارد. که در مقاله انواع مختلف تیرچه و کاربرد به آنها مفصل پرداخته شده است.

 

  •    تیرچه بتنی
  •    تیرچه پیش‌ساخته خرپایی
  •   تیرچه پیش‌ساخته پیش‌تنیده
  •   تیرچه‌های با قالب سفالی (تیرچه فوندوله دار)
  •   تیرچه‌های فلزی با جان باز (تیرچه کرومیت)

 

جمع بندی

 

در این مقاله از مجله آهن یک دو سه به تیرچه و اهمیت آن پرداختیم و با آنها آشنا شدیم. قیمت این محصول روزانه در بازار در حال تغییر است. شرکت ماهان حدید ساعی با نام تجاری آهن یک دو سه بهترین و مرغوب ترین انواع آهن آلات را با مناسب ترین قیمت ارائه می دهد. برای سفارش با شماره 22336060 – 021 تماش بگیرید

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید



ثبت نظر