همه چیز درباره میلگرد نرمال

اطلاعات کاربردی از میلگرد نرمال

همه چیز درباره میلگرد نرمال

 

انواع مختلف و زیادی از میلگرد در بازار موجود می باشد. یکی از این نوع میلگردها به نام میلگرد نرمال شناخته شده است. طول این میلگرد معمولا کمتر از 12 متر می باشد و معمولا در مصارف خاص به کار می رود. در این مقاله از آهن یک دو سه با این نوع میلگرد آشنا خواهیم شد.


 

میلگرد نرمال چیست؟

 

میلگردها در حالت عادی به طول 6 و 12 متر تولید می‌شوند؛ این در حالی است که میلگردهای نرمال، به انواعی از میلگردها گفته می‌شود که طول آن‌ها از 12 متر کمتر است و همانطور که گفته شد، کمتر بودن سایز آن به این دلیل است که افراد برای استفاده از این محصول در مصارف خاص دچار مشکل نشوند. طول میلگردهای نرمال از 3 الی 11.9 متر متغیر است. البته این نکته را در نظر داشته باشید که شکل ظاهری مقطع این محصول گرد است و از این لحاظ با سایر میلگردها تفاوت دارد.

 

                                                

 

بیشتر بخوانید

 

تفاوت میلگرد نرمال با سایر میلگردها

 

میلگرد نرمال به دلیل طول آن در صنایع و مصارف خاص استفاده می‌شود؛ به غیر از این مورد، این نوع میلگرد با سایر میلگرد تفاوت‌های مختلفی دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

نوع گرید یا آنالیز میلگردهای نرمال متفاوت است؛ به این معنا که ترکیبات شیمیایی و میزان مقاومت تسلیم و تنش کشش آن‌ها متفاوت است. میلگرد نرمال با سه آنالیز A2 – A3 و A4 تولید می‌شود که همگی آجدار هستند و ویژگی‌های خاصی دارند گریدهای A2 و  A3 از متداول‌ترین گریدهای مورد استفاده در ساختمان‌سازی هستند و طرفداران زیادی در بین افراد فعال در حوزه آهن آلات دارند.

تنها تفاوت میلگرد نرمال با دیگر میلگرد ها در میزان طول آن است چرا میلگرد ها در حالت استاندارد در طول 12 و 6 تولید می گردد ولی زمانی که نرمال باشد در طول 3 الی 11.9 متر تولید می شود. در حالت کلی در صنعت ساختمان سازی گاهی نیاز به ملیگرد با طول های متنوع وجود دارد. و به منظور کاهش هزینه برش و صرفه جویی در وقت از میلگرد نرمال استفاده می کنند.

 

 

سایز میلگرد نرمال

 

میلگرد دارای مقادیر دقیق در سایز و وزن می باشد. میلگرد نرمال نیز طبق استاندارد جهانی تولید و به بازار جهانی عرضه می گردد و فقط در میزان طول آن متغییر است.

 

  • انواع میلگرد آجدار در دو نوع شاخه و کلاف در سایز های متداول 5.5 الی 40 میلی‌متر
  • انواع میلگرد ساده در دو نوع شاخه و کلاف در سایزهای متداول 5.5 الی 20 میل متر با کاربرد صنعتی و ساختمانی

 

بیشتر بخوانید

 

کاربرد میلگرد نرمال

 

میلگرد نرمال معمولا بیشترین کاربرد را در صنعت ساختمان سازی دارد. از کاربرد های دیگر میلگرد نرمال شامل:

 

  • استفاده در بتن ریزی کف سازه ها
  • کاربرد در بتن ریزی کف سازه ها
  • تقویت فونداسیون و افزایش مقاومت بتن
  • استفاده در صنایع فنر سازی
  • استفاده به عنوان میلگرد حرارتی

 

 

جمع بندی

 

در این مقاله با میلگرد نرمال و عنواع آن آشنا شدیم. این نوع از میلگرد در ساختمان سازی و مصارف خاصی کاربرد دارد. پس قیمت روز آنها برای خریداران همیشه مهم بوده است. شما به راحتی می توانید از به روزترین قیمت میلگرد نرمال و سایر آهن آلات با شماره 22336060  - 021 در شرکت آهن یک دو سه باخبر شوید. 

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید



ثبت نظر